آغاز به‌کار مجدد «عبارت» بعد از ششمین تعطیلی اجباری/ با طراحی جدید آمده ایم

با این امید که این‌بار قدرِ نقد و تحلیل رسانه‌ها را بدانند و به روزنامه‌نگاران واقعی به‌چشم خردمندان و روشن‌اندیشانی نگریسته شود که کارشان پرسش‌گری، نقد و تبیین است، نه قلم‌به‌مزدی و خفه‌خون گرفتن.

عالین نجاتی ـ صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول: از عمر «وبسایت خبری تحلیلی عبارت» بیش از ۹ سال می گذرد. نخستین بار در بهار سال ۱۳۹۳ و در حالیکه تنها ۳ وبسایت خبری فعال در مازندران وجود داشت، ما پای به عرصه اطلاع رسانی و تحلیل گذاشتیم و در مدت زمان اندکی ـ به گواه تمامی آمارهای رسمی و غیررسمی ـ به پرمخاطب‌ترین رسانه برخط مازندران بدل شدیم.

اما این راه برای ما هموار نبود و بارها به دلایل مختلف از جمله شکایت یکی از نمایندگان مازندران در مجلس، شکایت استاندار وقت، فشار معاون سیاسی وقت، دستور معاون دادستان وقت و اخیرا به دلیل برخی تغییرات در شیوه‌ی پایش رسانه‌های مجازی توسط وزارت ارشاد، ناچار به تعطیلی اجباری یا خودخواسته شدیم. در این ۹ سال مجموعا ۶ بار کارمان متوقف گردید و هربار مجبور شدیم که از اول شروع کنیم.

ذکر این نکته ضروری‌است که افکارعمومی بدانند روزنامه‌نگاری در ایران و به‌خصوص مازندران تا چه اندازه دشوار است. زیرا اگر روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و شجاعانه را مطابق با همین قوانین موجود در پیش بگیرید، دشمنان قدرتمند زیادی پیدا خواهید کرد که در زبان از اهمیت رسانه و جایگاه نقد در آن دادِ سخن می‌رانند، اما چون به‌خلوت می روند از هیچ تلاشی برای زمین‌گیر کردن شما فروگذار نمی‌کنند. لیکن در قاموس فکری ما هرگز “هدف، وسیله را توجیح نمی‌کند” و هرچند این فشارها موجب کُندی کار یا دلخوری می‌شود، اما ما را از پا نمی‌اندازد.

به هرروی از پس ششمین تعطیلی ـ که این بار به دلیل عوض شدن چندین باره‌ی قوانین وبسایت‌های خبری در یک دهه اخیررخ داد و ما را مجبور کرد که وبسایت قبلی با طراحی‌ و تاریخچه‌اش را کاملا حذف کنیم ـ بار دیگر به عرصه اطلاع‌رسانی بازگشته‌ایم با این امید که این‌بار قدرِ نقد و تحلیل رسانه‌ها را بدانند و به روزنامه‌نگاران واقعی به‌چشم خردمندان و روشن‌اندیشانی نگریسته شود که کارشان پرسش‌گری، نقد و تبیین است، نه قلم‌به‌مزدی و خفه‌خون گرفتن. از مخاطبان عزیز «عبارت» که در این مدت با پیام‌های محبت‌آمیز خود موجب دلگرمی‌مان شدند سپاسگزاریم و امیدواریم در دوره‌ی جدید کاری بتوانیم در انجام وظیفه‌ی خود به‌عنوان یک رسانه موفق شویم و از آزمون سختگیرانه‌ی افکارعمومی به قدر توان و توشه سربلند بیرون بیاییم.

 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید ترین اخبـــار

آخریــــن اخبـــــار

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x