نگاهی به آخرین وضعیت سه شانس اصلی ریاست جمهوری؛

از برنامه ویژه اصلاحات برای ۷۲ ساعت پایانی تا طرفندهای قالیباف

تلاش ها در جمع ریش سفیدان اصولگرا برای اتحاد افزایش یافته اما سیگنال های خوبی از ستاد جلیلی به این مجمع دیده نمی شود

عبارت ـ گروه سیاسی: اخبار رسیده از اردوگاه اصولگرایان حاکی از آن است که نگرانی ها از صعود پزشکیان در نظرسنجی ها افزایش یافته است. جناح راست که در نخستین روزهای اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده خود را در وضعیت انتخابات ۱۴۰۰ می دید و از پیروزی مطمئن بود، همینک به شدت نگران شده است. در همین راستا تلاش ها در جمع ریش سفیدان اصولگرا برای اتحاد افزایش یافته اما سیگنال های خوبی از ستاد جلیلی به این مجمع دیده نمی شود. طرفداران جلیلی با کناره گیری وی مخالف هستند و در گعده های خود گفته اند حتی اگر ناچار به کناره گیری شوند، اعلام نمی کنند که به سود قالیباف عرصه را ترک کرده اند.

از سوی دیگر اصلاح طلبان که امیدی به بازگشت به عرصه قدرت نداشتندحالا و با اقبال به پزشکیان مجددا فعال شده اند. آنها معتقدند استقبال از پزشکیان در سفرهای استانی و سخنرانی های آتشین ظریف در استان ها افراد مردد را به سمت پزشکیان متمایل کرده است.همچنین عبارت از طریق برخی از منابع آگاه مطلع شده که اصلاح طلبان برنامه ویژه ای برای ۷۲ ساعت پایانی انتخابات تدارک دیده اند که ممکن است کار پزشکیان را در دور نخست تمام کند.

از سوی دیگر ستاد قالیباف درحال برنامه ریزی  برای جلب حمایت بخش بزرگتری از میانه روهاست و از طریق برخی از واسطه ها پیغام فرستاده که اگر انتخاب شود کابینه ای فراجناحی به مجلس معرفی خواهد کرد. قالیباف سعی دارداز طریق قدرت و نفوذ نمایندگان میانه رو در شهرستان ها آرای خود را افزایش دهد تا در نظرسنجی ها جلیلی وادار به کناره گیری کند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x