گزارش عبارت از عمل به‌ وعده‌های رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛

تاریخ‌سازی دکتر رضائی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران/ انتصاب‌ بانوان در دو معاونت‌ مهم دانشگاه

عبارت – گروه جامعه‌: هنوز یک‌ماه هم از حضور دکتر رضایی بعنوان‌ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگذشته که انتصاب‌های وی در معاونت‌های مختلف به صدر اخبار رسیده است‌، چراکه زنان جایگاه ویژه‌ای دراین انتصاب‌ها دارند و برای نخستین بار ۲ زن در جایگاه دو معاونت مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب شده‌اند.

این انتصاب‌ها در راستای شعار انتخاباتی و رویکرد دولت دکتر پزشکیان مبنی بر انتخاب بانوان شایسته صورت پذیرفته و دانشگاه علوم پزشکی مازندران دراین زمینه در کشور پیشرو بوده‌ است.

این انتخاب‌ها نشان دهنده پاییندی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وعده‌های رئیس‌جمهور و همچنین استفاده‌ از پتانسیل بالای زنان در دانشگاه است‌ و می‌تواند بعنوان‌ الگویی برای دیگر نهادهای دولتی استان مورد توجه‌ قرار گیرد. انتخاب زنان شایسته ضمن افزایش اعتماد به نفس بانوان مازندرانی این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا شایستگی خود را اثبات‌ کنند و نشان‌ دهند بانوان نه‌تنها چیزی کمتر از مردان‌ ندارند، بل‌که با ایده‌های نو و انرژی بالا می‌توانند روحی تازه‌ به پیکره مدیریتی استان بدمند.

انتصاب دکتر سیمین بابایی کفاکی به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به‌ گزارش عبارت طی حکمی از سوی دکتر محمدصادق رضایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر سیمین بابایی کفاکی به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب شد

 ️ دکتر بابایی، مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه و مدیر آموزش مداوم دانشگاه است که پیش از این سابقه مسئولیت مدیریت های فرهنگی، روابط عمومی، ستاد دانشجویان شاهد وایثارگران و معاونت مدیریت های آموزشی و مسئول دبیرخانه جذب اساتید دانشگاه را در کارنامه مدیریتی خود دارد. 

دکتر محمدصادق رضایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم معارفه و تکریم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اهمیت رسالت فرهنگی دانشگاه، با اظهار این مطلب که دانشجویان جوان ما در خیلی از موارد خود را از ما دور می‌بینند و فکر می‌کنند ما متوجه آنها نیستیم و به نظر من این نگاه درست به نظر می‌رسد، زیرا آموزه‌های فرهنگی که ما به طور سنتی با آن بزرگ شدیم با فضای جدید و مدرنی که دانشجویان در مراحل رشد خود تجربه کردند تفاوت زیادی دارد لذا به خاطر این مسئله فاصله درک متقابل دچار اشکال شده است.

وی تصریح کرد ما بر اساس اصول دین اسلام حرکت می‌کنیم و از اصول خود کوتاه نمی‌آییم ولی باید حد تعادل را رعایت کنیم تا از مشکلات پیشگیری نماییم.

دکتر رضایی بر تامین مسائل رفاهی دانشجویان تاکید کرد و گفت: فضای رفاهی و آرامش دانشجویان را باید مهیا کرد تا بعد از فارغ التحصیلی با عشق و علاقه در خدمت به کشور باشند.

دکتر رضایی بر حفظ منزلت دانشجویان تاکید کرد و خواستار مشارکت دادن آنان در در تصمیم گیری‌ها شد و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که اگر دانشجویان در اموری که در تصمیم گیری آن مشارکت داشتند آن را به نحو احسن انجام می‌دهند و پای نتیجه آن می‌ایستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: البته در این میان افراد معدودی هم هستند که در مسیر اعتماد به دانشجویان سنگ اندازی می‌کنند تا شاید تنشی ایجاد شود اما ما باید حد تعادل در مواجهه با دانشجویان را نگه داریم و به آنان اعتماد کنیم و همانند فرزندان خود با آنها رفتار نماییم.

انتصاب دکتر آزاده ناظری تیله نوئی به عنوان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران 

در همین راستا و در حکمی دیگر از سوی دکتر محمدصادق رضایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر آزاده ناظری تیله نوئی به عنوان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب شد.
  دکتر ناظری، رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بهشهر است که پیش از این سابقه مسئولیت بیمارستان های امام خمینی(ره) و شهدای بهشهر و ثامن الائمه(ع) گلوگاه را در کارنامه مدیریتی خود دارد

 دکتر محمدصادق رضایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم معارفه سرپرست معاونت درمان دانشگاه با قدردانی از مدیران و کارکنان این حوزه بخاطر زحماتی که سال های سال در این معاونت متحمل شدند، این حوزه را از اساسی ترین حوزه های دانشگاه عنوان کرد و گفت: چالش های درمانی بسیار زیادی در استان وجود دارد و وظیفه ما در دانشگاه این است که این چالش ها را برطرف کنیم تا به دردمندانی که برای درمان نیاز به حمایت ما دارند و پناه دیگری ندارند کمک کنیم رنج دیگری نداشته باشند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران خانم دکتر ناظری را از بانوان فرهیخته، و مسئولیت پذیر و متخصص عنوان کرد و با توجه به توانمندی و نظم ذاتی که دارند، خواهان بازبینی و رفع اشکالات این حوزه در سراسر استان شد و بر بازنگری در سطح بندی ها و نیازمندی های استان با کمک همه کارشناسان‌ و متخصصین این حوزه در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد .

دکتر رضایی همچنین خواستار ایجاد نهضت پایگاه های ۱۱۵ در سراسر استان شد و بر تقویت اورژانس۱۱۵ تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت سطح ۱ و ۲ پزشک خانواده در مازندران اظهار کرد: ما در پزشکی خانواده مازندران سیبل کشور هستیم که این فرصتی برای ما فراهم می آورد تا با برنامه ریزی درست سیستم ارجاع پزشکان خانواده شهری و روستایی در سطح ۱ و ۲ را به صورت کامل پیش ببریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: باید با کمک کارشناسان مزیت ها و چالش های پزشک خانواده از نگاه حوزه درمان تهیه شود تا جهت وضع قوانین مناسب در این حوزه توسط مجلس در اختیار وزارتخانه قرار دهیم.

دکتر رضایی بر سامان دادن آموزش مستمر مدیران و کارشناسان حوزه درمان در بیمارستان ها در راستای اثرگذاری مدیریت منابع بیمارستانی تاکید کرد.

️ دکتر آزاده ناظری سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضمن قدردانی از اعتماد سرپرست دانشگاه در سپردن این مسئولیت گفت:  با توجه به آَشنایی و ارتباطی که از سال های گذشته با  حوزه درمان دارم با آگاهی از چالش های این حوزه این مسئولیت را پذیرفتم و دست یاری به سوی مدیران و همکاران این مجموعه دراز می کنم تا کمک کنند بر چالش های پیش رو توفیق یابیم و از این وظیفه سربلند بیرون بیائیم.

دکتر ناظری اورژانس را ویترین بیمارستان  و بیمارستان ها را ویترین دانشگاه عنوان کرد که باید در این زمینه حضور آگاهانه و فعال داشته باشیم و به جامعه هدف بهترین خدمات را ارائه دهیم.

 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید ترین اخبـــار

آخریــــن اخبـــــار

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x