جاده مرگ و ۲۰ سال عملیات عمرانی برای ۲۱ کیلومتر

عبارت: محور کیاسر تنها محور اصلی است که ساری را به سمنان متصل می‌کند. این جاده طولانی‌ترین جاده جنگلی ایران است که مناظر زیبای بسیاری دارد و در هر فصل رنگ و بوی خاصی از خود برجای می‌گذارد. این مسیر در عین زیبایی، اغلب به دلیل برف سنگین و شرایط جاده تصادفات و حوادث جبران ناپذیری به خود می‌بیند. از این رو به آن لقب «جاده مرگ» را داده اند.
متاسفانه به تازگی تصاویری از فوت یک راکب موتورسیکلت بار دیگر مرگبار بودن تسن جاده را یادآور شد
طرح چهار خطه کردن جاده ساری- تاکام که ادامه عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ساری – سمنان محسوب می شود سال ۱۳۸۴ در جریان سفر استانی دولت نهم مصوب شد. ۱۷ کیلومتر از این پروژه ۲۱ کیلومتری در دولت دوازدهم افتتاح شد. اما تکمیل چهار کیلومتر باقی مانده این جاده به کابوسی برای ساکنان حاشیه این مسیر بدل شده است.

قرارداد تکمیلی قطعه یک محور ساری- تاکام (پل اسفیورد و عبوری علوی کلا) و شش خطه داخل محدوده هولار و عملیات تکمیلی به طول ۱۳.۳ کیلومتر با هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به‌صورت چهار خطه بهره‌برداری شد، اما در بخش دوم، قرارداد تکمیلی قطعه ۲ (عبور علوی کلا تا سه راهی تاکام) به طول ۳.۷ کیلومتر از مجموع هشت کیلومتر قطعه دوم حد فاصل عبور سرکت تا سه راه تاکام با ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال اعتبار و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی همچنان در حال انجام است.

علی بابایی کارنامی نماینده ساری نیز در سفر وزیر راه‌ و شهرسازی به مازندران با گلایه شدید از بلاتکلیفی این مسیر گفت ما که عرضه تکمیل چند کیلومتر راه را نداریم پس به چه دردی می‌خوریم.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x