گزارش ویژه عبارت از بیشترین و کمترین هزینه اقامت نوروزی در مازندران

در سال‌جاری به ظاهر نرخ هتل‌ها افزایش چندانی نداشته است، اما در واقع اکثر اتاقها به ظاهر پر است و اگر بخواهید آنها را رزرو کنید باید چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بالاتر از نرخ اعلامی هتل پرداخت کنید. 

گروه جامعه – نگار نژادآذر: بر اساس بررسی‌های صورت توسط عبارت که با کسب اطلاعات از حدود شصت مرکز اقامتگاهی در سراسر استان مازندران صورت گرفته می‌توان گفت که گران ترین مبلغ برای یک شب اقامت در لوکس ترین ویلای مازندران شبی ۱۸ میلیون تومان است که از اقامتگاهی در رامسر ثبت شده است. همچنین کمترین مبلغ اقامت در شهر نکا با شبی ۱۶۰ هزار تومان به ثبت رسیده که یک خانه ۵۵ متری در طبقه دوم ملکی شخصی است که صاحبخانه در طبقه اول ساکن است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عبارت بیشترین میزان اقامت درشهرستان های غربی مازندران به ثبت رسیده که چالوس و رامسر در راس جدول قرار دارند و کمترین میزان اقامت نیز تابحال در شهرستان میاندرود ثبت شده است.

در سال‌جاری به ظاهر نرخ هتل‌ها افزایش چندانی نداشته است، اما در واقع اکثر اتاقها به ظاهر پر است و اگر بخواهید آنها را رزرو کنید باید چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بالاتر از نرخ اعلامی هتل پرداخت کنید.

همچنین مشاهدات خبرنگاران عبارت در چندین شهرستان استان مازندران حاکی از آن است که میزان اقامت مسافران کاهش داشته و از طرف دیگر میزان چادرخوابی به‌شکل معناداری بالا رفته است که نشان دهنده کاهش سطح مالی گردشگران است.

همچنین در یک هفته اخیر شاهد کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی خرید صنایع دستی توسط مسافران در مازندران بوده‌ایم و از سوی دیگر میزان اقامت ها نیز کم شده و مازندران بیشتر به محل عبور به سوی مشهد مقدس بدل شده است.

اما یک خبر خوش هم درمیان این اخبار بد به گوش می‌رسد و آن افزایش میزان اقامت در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی است که به معنای کمتر شدن حضور گردشگران در اقامتگاه‌های غیررسمی و ثبت نشده است که فاقد امنیت و بهداشت کافی است. رونق بوم گردی به خصوص در شهرستان‌های سوادکوه و آمل می‌تواند نویدبخش جذب سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک باشد و نیاز است که دولت حمایت‌های خود از این حوزه را به خصوص از طریق وام‌های کم‌بهره افزایش دهد.

 

 

مطالب مرتبط

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x